Ο αλγόριθμος του Facebook EdgeRank
To EdgeRank είναι ο
αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το Facebook για να αξιολογεί ποια νέα και
ενημερώσεις θα εμφανίζονται στην αρχική σελίδα του προφίλ μας. Ένας μηχανισμός
δηλαδή, που μέσα από κριτήρια αποφασίζει τι περιεχόμενο θα εμφανιστεί στη
σελίδα μας. Στην ουσία το Facebook με
τον αλγόριθμο EdgeRank καθορίζει, τι θα δούμε ή τι δεν θα δούμε.
Η λειτουργία του EdgeRank
έχει ιδιαίτερη σημασία για τους διαχειριστές και ιδιοκτήτες των σελίδων του fb.
Η κατανόηση του αλγόριθμού
Facebook EdgeRank, συσχετίζεται και με την οικονομική διάσταση της λειτουργίας
του.
Για αυτό πρέπει να
απαντήσουμε στο εξής ερώτημα: Για ποιο λόγο το Facebook δεν αφήνει να περνάνε
όλα τα μηνύματα στον τοίχο μας, τα φιλτράρει και μας εμφανίζει μόνο
συγκεκριμένο περιεχόμενο;
Επειδή το Facebook θέλει
να περνάμε περισσότερο χρόνο στη σελίδα μας, κάνοντας κλικ σε διαφημίσεις
έχοντας το ανάλογο οικονομικό όφελος. Το Facebook σκέφτηκε για εμάς θα ήταν
πολύ κουραστικό να βλέπαμε τα πάντα από όλους. Περιεχόμενο αδιάφορο, από επαφές
που δεν είναι σημαντικές για εμάς.
Το Facebook για
οικονομικούς λόγους, πρέπει να προβλέπει τι μας ενδιαφέρει και να το ξεχωρίζει
από τις υπόλοιπες ενημερώσεις των επαφών μας. Με αυτό τον τρόπο, το περιεχόμενο
που εμφανίζεται στο News Feed μας, είναι πάντα ενδιαφέρον και “σχετικό”.
Πως καθορίζει το Facebook ως
ενδιαφέρον το περιεχόμενο που πρέπει να δούμε.
Τρία είναι τα στοιχεία που
κάνουν ένα κείμενο, ένα video, μία φωτογραφία ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο να
είναι ενδιαφέρον για εμάς:
Δημοφιλές: πολλοί άνθρωποι
στην κοινότητά μας μιλάνε για αυτό.
Σχετικό: αυτό που
σχετίζεται με εσάς.
Πρόσφατο: αυτό που συνέβη
σήμερα.
Ότι συμβαίνει και στην
πραγματική ζωή, σε οποιαδήποτε παρέα βρεθούμε, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου
ανά πάσα στιγμή, οι άνθρωποι θα μιλάμε για πράγματα που είναι δημοφιλή, σχετικά
και πρόσφατα! Γιατί αυτά είναι στοιχεία που δίνουν ενδιαφέρον σε μία συζήτηση.
Το Facebook λοιπόν κάνει για εμάς αυτό που κάνουμε όλοι καθημερινά και χρησιμοποιώντας
τα παρακάτω κριτήρια:
Weight: βάρος ή
δημοτικότητα
Affinity: “συγγένεια” ή
συνάφεια
Time Decay: πρόσφατα
Ο
αλγόριθμος του EdgeRank
Τι σημαίνει ο αλγόριθμος EdgeRank; Όσο πιο δημοφιλή, σχετικά
και πρόσφατα είναι τα μήνυμα μας, τόσο πιο εμφανές σημείο θα καταλαμβάνουν στους
“τοίχους” των φίλων ή liker μας.
“Βάρος”
ή Δημοτικότητα
Οι δημοσιεύσεις που έχουν
τα περισσότερα likes, σχόλια, κλικ και shares, κατατάσσονται ως πιο δημοφιλή
από το Facebook. Έτσι, για παράδειγμα, εάν μετά την δημοσίευσή μας, δεν κάνει
κανείς κάποια ενέργεια από τις παραπάνω, το Facebook την κατατάσσει στις μη
δημοφιλείς και της δίνει χαμηλό “βάρος”.
“Συγγένεια”
ή συνάφεια
Σύμφωνα με το facebook, οι
δημοσιεύσεις που μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εμάς είναι αυτές που έχουν γίνει από
χρήστες ή/και σελίδες και στις οποίες στο παρελθόν έχουμε αλληλεπιδράσει (like,
share, σχολιασμός κλπ) Για παράδειγμα, αν σε μια σελίδα δεν έχουμε κάνει ποτέ
καμία ενέργεια, τότε το Facebook θεωρεί ότι δεν μας ενδιαφέρει το περιεχόμενό
της και τελικά δεν σας το εμφανίζει στον τοίχο μας.
Η χαμηλή βαθμολογία
συγγένειας θα μειώσει το EdgeRank του status και θα μπορούσε ακόμα και να το
εξαφανίσει από τον τοίχο μας.
“Time
Decay” ή Πρόσφατα
Μηνύματα που είναι πιο
πρόσφατα εμφανίζονται πιο έντονα στο News Feed των φίλων και likers. Δημοσιεύουμε
λοιπόν σταθερά και με συνέπεια! H σελίδα μας είναι μόνο τόσο καλή όσο το τελευταίο
status που δημοσιεύσαμε. Και εάν το τελευταίο status μας ήταν την περασμένη
εβδομάδα, τότε είναι ουσιαστικά αόρατο στους φίλους – likers μας αυτή τη
στιγμή.
EdgeRank - Συμπέρασμα
Το υψηλό EdgeRank έχει να
κάνει με τις ενέργειες και την συνέπεια μας. Αν όσοι έχουν κάνει like τη σελίδα
μας, σχολιάζουν, κάνουν like και μοιράζονται το περιεχόμενό μας αλλά και εμείς
με τη σειρά σας είμαστε σταθερά συνεπείς με τους χρόνους δημοσίευσης, τότε το
Facebook θα μας θεωρεί ως πηγή δημοφιλούς, σχετικού και πρόσφατου περιεχομένου
και θα αυξήσει το EdgeRank της σελίδας μας. Κατά συνέπεια, οι δημοσιεύσεις σας
θα εμφανίζονται συχνότερα στους τοίχους των φίλων, likers, με αποτέλεσμα να
έχουμε ακόμα μεγαλύτερη αλληλεπίδραση μαζί τους. Αυτό είναι άλλωστε ένα από τα
ζητούμενα τόσο στο Facebook, αλλά και γενικότερα στα Social Media.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστώ πολύ για την επικοινωνία!!!